بهترین راهکار های تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود چیست؟ چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ برترین روش تقویت اراده چیست؟ مهمترین نکته های تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود کدام نکته ها هستند؟ چطور اراده و تسلط بر تمایلات خود را تقویت کنیم؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.
 
تحقیق درباره چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود: افزایش اراده از طریق استعانت از عیادات، مبارزه با عادات ناپسند، تحرک و خواب کافی و تمرکز بخشیدن به کارها امکان پذیر است.

چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود - اجتماعی هشتم

مجله اینترنتی ماهتوتا – سرویس روانشناسی داشتن اراده یکی از عوامل پیشرفت در هر کاری است. اراده قوی می‌تواند مشکلاتی به اندازه کوه‌ها را جابجا کرده و گره از کارها باز کند. اما این اراده چگونه در انسان ایجاد می‌شود؟ روش‌ها و راه‌های تقویت آن چیست؟ چگونه بر تمایلات خود تسلط داشته باشیم؟ برای پاسخ به همه این سوال‌ها به بررسی و چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود خواهیم پرداخت.

نمایشگر ویدیو
 
 
 
00:00
 
03:18
 
 
 

تحقیق درباره چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود

تقویت اراده به وسیله روش‌های مختلفی قابل انجام است. ورزش کردن، مدیتیشن، خواب کافی و… از عواملی هستند که می‌توانند باعث تقویت اراده شما گردند. به قول شاعر:

همّت بلند دار که مردان روزگار از همّت بلند به جائی رسیده اند

همّت اگر سلسله جنبان شود مور تواند که سلیمان شود

تقویت اراده
تقویت اراده

حتما بخوانید » رابطه‌‌ی احساسی سالم

داشتن اراده قوی در تمامی مراحل زندگی نقشی اساسی در تعیین سرنوشت، هویت‌یابی و کمال و سعادت انسان دارد، روان‌شناسان معتقدند که اراده مظهر شخصیت انسان است. اگر فردی اراده قوی داشته باشد، شخصیت او در نظر دیگران شخصیت استوار و شکست‌ناپذیر بوده و در تحولات و طوفان‌های زندگی دچار تزلزل و شکست نخواهد شد.

بهترین روش برای تقویت اراده و انگیزه چیست؟
بهترین روش برای تقویت اراده و انگیزه چیست؟

تقویت اراده

حتما بخوانید » فرق روانشناس با روانپزشک و روانکاو و مشاور چیست؟

  • مشخص بودن هدف

هدف‌های دراز‌مدت خود را مشخص کنید؛ از خود بپرسید: می‌خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟ دوست دارید زندگی شما در ده سال آینده چگونه باشد؟ زندگی خانوادگی، اجتماعی، هدف‌های شغلی و علاقه‌مندی‌های خود را مورد توجه قرار دهید.

حتما بخوانید » هنردرمانی

  • تصمیم‌گیری

     

    تقویت اراده
    تقویت اراده

پس از آن‌که اهداف و توانمندی‌های خویش را مورد مقایسه و ارزیابی قرار دادید، و برنامه‌ای را در نظر گرفتید که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند، در اجرای آن تصمیم و قاطعیت داشته باشید.

حتما بخوانید » مقایسه کردن خود با دیگران

  • تمرکز بخشیدن به کارها

موفقیت
موفقیت

یکی از اموری که در تقویت اراده مؤثر است؛ تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های گوناگون زندگی است، باید از پراکنده کاری‌هایی که موجب به هدر رفتن نیروهای شما می‌شود جداً بپرهیزید.

حتما بخوانید » روانشناسی رنگ طلایی

  • تحرک داشته باشید

بسیاری تصور می‌کنند ورزش تنها برای عضلات و استخوان‌ها مفید است. در حالی‌که ورزش علاوه بر فوایدی که برای جسم دارد، به عملکرد مغز نیز کمک می‌کند. تنها دو ماه پس از ورزش منظم، بخش‌هایی از مغز که در اراده‌ نقش دارند بزرگ‌تر، قوی‌تر و هماهنگ‌تر می‌شوند.

حتما بخوانید » روانشناسی ایموجی‌ها

  • مبارزه با عادات ناپسند

تقویت اراده
تقویت اراده

یکى از عوامل مهم تقویت اراده، مبارزه با عادت‏هاى بد و ناپسند است؛ از این رو باید سعى شود با هواهاى نفسانى (که انسان را به اعمال ناپسند مى‏ کشاند) مبارزه شده و از عادات ناپسند جلوگیرى گردد.

حتما بخوانید » جرات حقیقت

  • استعانت از عبادات

مهم‌ترین راه تقویت و همّت و اراده، عبادات هستند، عباداتی که از طرف خداوند حکیم و بی‌نیاز و دلسوز برای ما واجب شده است و هدفی والاتر از تقویت همّت و اراده دارند و انسان با انجام آن به مقام قرب الهی می‌رسد. اگر در نماز، روزه و…دقت کنیم لحظه لحظه آن را یک تمرین اراده و همّت می‌یابیم و این هوسبازها و افراد ضعیف النفس و اراده هستندکه نمی‌توانند مثلاً روزه بگیرند و بهانه‌های واهی و مختلف می‌گیرند. در واقع با تقوا و تزکیه نفس قدرت تسلط بر نفس و مالکیت نفس بالا می‌رود و این یعنی همان اراده و بر عکس گناهان مثل اسب چموش صاحب خود را به هر طرف می‌برد.

حتما بخوانید » کمدی ایرانی

  • خواب کافی داشته باشید

تقویت اراده
تقویت اراده

تا به حال دقت کرده‌اید که پس از یک شب کم‌خوابی چه راحت حواس‌تان از کارها پرت می‌شود؟ در حقیقت زمانی که کمتر از ۸ ساعت بخوابید، بخش‌هایی از مغزتان که مسئول اراده‌تان است، خاموش می‌شود. در این مواقع «ضعف اراده‌» باعث می‌شود نتوانید کارهای خود را به درستی انجام بدهید و اهداف‌تان را دنبال کنید. به لطف خواب کافی، قشر جلوی مغز بهتر می‌تواند جلوی تصمیم‌تان برای لذت‌های آنی را بگیرد.

حتما بخوانید » بیوگرافی

چگونگی تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود

عادات مختلف برای تسلط بر خود

فردی که تسلط بر خود دارد برای چیزهایی که می‌خواهد، طبق آنها و در زمان مناسب درخواست می‌کند.

این افراد می‌توانند دارای سه عادت زیر باشند:

  • خویشتن داری

آن‌ها نسبت به اطراف خود دیدگاه مثبتی دارند و بر روی چیزهایی که برای زنده ماندن نیاز دارند در عوض چیزهایی که می‌خواهند، تمرکز می‌کنند. آن‌ها از چیزهایی که برای غنی سازی زندگی‌شان لازم است استفاده می‌کنند اما هرگز دچار زیاده خواهی نمی‌شوند. آن‌ها سعی نمی‌کنند که به هر روشی شده مزایای جدید کسب کنند.

حتما بخوانید » جهان

  • خودباوری

اراده
تقویت اراده

آن‌ها ارزش‌هایشان را می‌شناسند و از گفتن تفکرات خود به دیگران واهمه‌ای ندارند. آن‌ها مصمم هستند اما با دیگران با احترام برخورد می‌کنند و خود یا دیگران را پایین نمی‌آورند.

حتما بخوانید » موفقیت

  • احساس رضایت

رسیدن به حس رضایت از خویشتن در رابطه مستقیم با انعطاف پذیری است. آن‌هایی که تسلط بر خود دارند درک می‌کنند که انجام فعالیت‌های سخت اگر در راه گسترش مهارت‌ها باشد، امری ضروری خواهد بود. پس از سختی، مهارت جدید پیدا کرده و از آن لذت می‌برند.

حتما بخوانید » عدم موفقیت

مهارت‌هایی که به سادگی بدست نمی‌آیند اما رضایت زیادی به دنبال دارند شامل هنر، ورزش، مطالعه و …

تسلط

اساساً تسلط بر خود به ما این امکان را می‌دهد تا از چیزهای خوب زندگی به صورت منطقی بدون زیاده خواهی و اطلاع از مقدار کافی آن لذت ببریم.

حتما بخوانید » موفقیت

چنانچه فرد بتواند بر هر گونه تمایلات خود تسلط پیدا کند به راحتی می‌تواند قفل هر قفسی را شکسته و به نتیجه دلخواه برسد. نظر شما درباره روش‌های تقویت اراده و تسلط بر تمایلات خود چیست؟ چه راهکارهای دیگری را برای غلبه کردن بر وسوسه‌های اطراف خود پیشنهاد می‌کنید؟

حتما بخوانید » سریال کره ای