طرز تهیه سالمون برگر چیست؟ طرز تهیه سالمون برگر سوخاری آسان، خوشمزه و سالم مرحله به مرحله به چه صورت میباشد ؟ بهترین طرز پخت سالمون برگر سوخاری چیست؟ ترفندهای تهیه سالمون برگر سوخاری خوشمزه چیست؟ مراحل تهیه سالمون برگر خوشمزه چیست؟ مواد لازم برای تهیه سالمون برگر سوخاری چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

سالمون برگر یکی از انواع برگر ها می باشد که با ماهی سالمون تهیه می شود و فوق العاده خوشمزه و مقوی می باشد و شما می توانید برای مهمانی و یا پیک نیک این برگر خوشمزه را تهیه کنید اگر به برگرهای دریایی علاقمند هستید این برگر سالمون را حتما تهیه کنید زیرا بسیار خوشمزه و پر انرژی است.

اما ماهی سالمون از خانواده بزرگ ماهی آزاد است و به تخم گذاری به آب های شیرین بسیار علاقمند هستند و هم خانواده با قزل آلا می باشد ولی با آن کمی متفاوت است زیرا گوشت و بدن ماهی سالمون صورتی رنگ است و نسبت به دیگر هم خانواده های خود امگا ۳ بیشتری دارد و تیغ های بسیار کمی دارد اما ماهی سالمون حاوی ویتامین B و آنتی اکسیدان است و برای تقویت حافظه فوق العاده مفید است. امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا طرز تهیه سالمون برگر سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالمون برگر

  • فیله ماهی سالمون ۵۵۰ گرم
  • سس خردل ۲ ق غذا خوری
  • گشنیز خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • سس مایونز ۱ ق غذا خوری
  • آبلیمو ۱ ق غذا خوری
  • پوست لیموترش یا همان زست لیمو ۱ ق چای خوری
  • پودر سوخاری یا پودر پانکو ۱ پیمانه
  • پیازچه ۲ ساقه
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سالمون برگر سوخاری 

سالمون برگر

حتما بخوانید » طرز تهیه میت بال

مرحله اول : آماده سازی ماهی سالمون

ابتدا باید پوست ماهی و استخوان آن را جدا کنید بهتر است برای تهیه این برگر از فیله سالمون استفاده کنید تا کار شما بسیار ساده باشد سپس در غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و ماهی را پوره کنید می توانید داخل مخزن گوشتکوب برقی نیز ریخته و آن را له کنید و یک خمیر فیله سالمون بدست بیاورید.

حتما بخوانید » طرز تهیه مافین

مرحله دوم : مزه دار کرده فیله ماهی سالمون

حالا فیله سالمون را داخل یک کاسه ریخته و به آن گشنیز خرد شده و نمک و فلفل ها را به اندازه دلخواه بزنید سپس پیازچه خرد شده و ۲ ق غذا خوری از پودر سوخاری و خردل و زست لیموترش و سس مایونز و آب لیموترش را بریزید حالا مواد را خوب مخلوط کنید تا بوی ماهی گرفته شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه سمبوسه

مرحله سوم : استراحت برگر سالمون

مایه تهیه شده را روی کاغذ روغنی که با کمی روغن زیتون چرب کردید قرار دهید و با وردنه به قطر ۲ سانت باز کنید سپس با قالب مخصوص آن را قالب بزنید و آن را در پلاستیک گذاشته و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا هم مزه دار و هم منسجم تر شود.

مرحله چهارم : پخت برگر سالمون

حالا باقی مانده پودر سوخاری یا پودر پانکو را داخل بشقاب بریزید و هر دو طرف برگر را داخل پودر سوخاری بزنید سپس داخل تابه که از قبل روغن ریخته و داغ شده قرار دهید و هر دو طرف برگر را به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود سپس در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان همبرگر و مخلفات دلخواه سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه برگر سالمون

Salmon Burgers with Lemon Dill Sauce - Jessica Gavin

ساندویچ ماهی

  1. شما می توانید برگر تهیه شده را لای کاغذ روغنی قرار دهید و در فریزر داشته باشید.
  2. اگر دستگاه غذاساز ندارید می توانید با چنگال یا چاقو فیله سالمون را خرد کنید.
  3. اگر آب لیموترش ندارید می توانید از کمی سرکه سفید نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه کوفته

حتما بخوانید » طرز تهیه لازانیا

حتما بخوانید » طرز تهیه واویشکا

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

حتما بخوانید » طرز تهیه پیراشکی