طرز تهیه واویشکا چیست؟ طرز تهیه واویشکا خوشمزه ، سنتی و مفید به روش گیلانی ( آسان ) به چه صورت میباشد ؟ بهترین طرز پخت واویشکا خوشمزه ( آسان ) چیست؟ ترفندهای تهیه واویشکا خوشمزه چیست؟ مراحل تهیه واویشکا خوشمزه چیست؟ مواد لازم برای تهیه واویشکا چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

واویشکا، یکی از خوراک‌های پرطرفدار و لذیذ گیلانی است که خاستگاه آن به کشور روسیه برمی‌گردد. این غذای خوشمزه پس از جنگ جهانی دوم به آشپزخانه گیلانی راه پیدا کرد و پس از آن، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای این منطقه شد. واویشکا را می‌توان با انواع گوشت (مرغ، گوشت تکه‌ای و گوشت چرخ‌کرده یا دل و جگر مرغ یا گوسفند) یا به‌صورت کاملا گیاهی درست کرد. تخم‌مرغ، سیر، پیاز، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، آب لیموی تازه و ادویه از دیگر مواد تشکیل‌دهنده واویشکا هستند.

واویشکا از تنوع بی‌نظیری برخوردار است و می‌توان آن را با سیب‌زمینی یا بادمجان نیز درست کرد. این غذا را معمولا با پلو یا نان تازه در کنار سبزی خوردن، سالاد و ماست سرو می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه واویشکا و انواع آن آشنا کنیم و نکات طلایی پخت این غذای خوشمزه گیلکی را به شما آموزش دهیم.

واویشکا بوقلمون یکی از روش های تهیه واویشکا می باشد که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و بسیار خوشمزه و سنتی می باشد و برای طرفداران گوشت بوقلمون بسیار مناسب است، واویشکا یکی از غذاهای سنتی گیلانی می باشد که همراه با پلو و یا نان سرو می شود.

اما گوشت بوقلمون به دلیل بافتی که دارد در هنگام پخت حجم و اندازه خود را از دست نمی دهد و یکی از گوشت های بسیار محبوب در دنیا می باشد که در ایران کمتر استفاده می شود اما این گوشت به حدی مفید است که آن را گوشت معجزه می نامند زیرا امگا۳ بیشتری دارد.امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا واویشکا بوقلمون و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا بوقلمون

طرز تهیه واویشکا
طرز تهیه واویشکا
  • گوشت سینه بوقلمون ، یا مرغ یا گوشت تکه‌ای یا گوشت چرخ‌کرده یا دل جگر مرغ گوسفند ۵۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۶ عدد
  • پیاز ۳ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • کره ۵۰ گرم
  • غوره ۱/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

واویشکا
واویشکا

حتما بخوانید » طرز تهیه فلافل

مرحله اول : تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز و یا نگینی ریز خرد کنید و آن را به همراه کمی روغن و کره داخل تابه و یا قابلمه مورد نظر ریخته و تفت دهید تا پیازها سبک شود می توانید درب تابه را برای چند ثانیه بگذارید تا پیاز زودتر نرم شود سپس سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پنکیک

مرحله دوم : سرخ کردن گوشت

در ادامه سینه گوشت بوقلمون را خرد کنید بهتر است زیاد درشت و یا ریز خرد کنید و یک دست باشد سپس بشورید و به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بعد نمک و فلفل سیاه و دارچین و پاپریکا و فلفل قرمز را به گوشت بزنید و آن را خوب سرخ کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پای گوشت

مرحله سوم : افزودن گوجه ها

وقتی گوشت در حال سرخ شدن می باشد ۲ عدد از گوجه ها را به صورت مکعبی خرد کنید و مابقی گوجه فرنگی ها را با رنده ریز یا غذاساز پوره کنید سپس گوجه خرد شده و پوره را به گوشت اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک شکلاتی

نکات کلیدی در تهیه واویشکا

واویشکا
واویشکا
  1. بنا به ذائقه خود می توانید تا ۱/۲ پیمانه غوره بی دانه بریزید و یا از گرد لیمو استفاده کنید.
  2. اگر نیاز بود به واویشکا بوقلمون کمی آب اضافه کنید و بهتر است با حرارت کم و آبی که خودش می اندازد پخته شود.
  3. اگر دوست دارید رنگ بیشتری داشته باشد ۱ ق غذا خوری رب نیز اضافه کنید.
  4. پیاز این واویشکا بوقلمون باید زیاد باشد می توانید تا ۴ عدد پیاز نیز اضافه کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه شکلات

حتما بخوانید » طرز تهیه پیراشکی

حتما بخوانید » طرز تهیه پاستا